A situación que estamos vivindo é moi complicada en si, agravada polas circunstancias
individuais de cada familia. Ter que estar todo o tempo na casa pode xerar conflitos,
malestar psicolóxico tanto nos menos e nenas como nos adultos. Dende o
Departamento de Orientación queremos aportar algunhas recomendacións por si vos
serven de axuda:
ACTITUDE POSITIVA
Crea un álbum de momentos felices cos teus fillos que integre a combinación de
fotografía e texto.
A través deste exercicio, os nenos convértense en buscadores de
momentos felices que capturan para sempre neste álbum que se converte nunha
fórmula pedagóxica para prestar atención ao lado positivo das cousas.
Filmoterapia.
O cine infantil é, pola súa propia natureza, unha excelente proposta
para promover a intelixencia emocional. Unha das películas esenciais é "Del Revés".
A través da súa protagonista Riley, o público infantil identifica o poder das emocións
tan vitais como a tristeza, o medo, a alegría, o noxo ou a rabia. Un exercicio
recomendado é ver películas para nenos coa familia e, despois, comentar a mensaxe
da trama, prestando atención aos valores positivos que desprende.
Exercicio de caricias positivas.
Cada membro da familia escribe unha lista de cinco
fermosas calidades que observan na outra e escríbaas nun anaco de papel que o
destinatario lerá. Este exercicio recoméndase por varias razóns. En primeiro lugar,
fomenta a autoestima dos nenos. Pero, ademais, o neno tamén observa o valor da
xenerosidade emocional cos demais.
Risas.
A risa é contaxiosa cando se goza en grupo, por iso é recomendable seleccionar xogos infantís como espectáculos recomendados para unha tarde lúdica en familia. O sentido do humor eleva os niveis de benestar e enerxía física e mental. A risa produce un efecto liberador no estado de ánimo respecto do estrés e outras tensións que os seres humanos poden experimentar. Os nenos tamén teñen as súas propias dificultades.
Carta de agradecemento.
O sentimento de gratitude conecta a alma co presente e embelece o momento. Non obstante, é importante atopar unha fórmula pedagóxica que faga explícito este sentimento no día a día. Por exemplo, despois de recibir unha visita dun familiar na casa, é posible escribirlles unha carta expresando alegría na súa visita. Nestes días unha visita por videoconferencia.
Cena en familia.
O plan de cear coa familia, darlle protagonismo á conversa, apagar a televisión e o teléfono móbil, é unha boa rutina de psicoloxía positiva para fortalecer os lazos do amor a través do diálogo.
Estar continuamente falando ou comentando noticias sobre o COVID 19 pode xerar
ansiedade sobre todo nos menos e nenas. Podemos dedicar un tempo concreto para
informarnos e sempre de fontes fiables.
O Colexio Oficial de Psicoloxía de Madrid, a través da Sección de Psicoloxía Clínica, Saúde e Psicoterapia, quere transmitir unha serie de directrices dirixidas a pais, profesionais e familias de nenos e nenas.
Estas recomendacións están adaptadas para nenos e nenas de 4 a 10 anos, xa que a idades máis novas a idea é máis abstracta e require unha adaptación máis sinxela. Dende os 10 anos comprenden conceptos máis complexos, sen necesidade de facer adaptacións tan concretas como nesta etapa evolutiva.
Debemos seguir as recomendacións e medidas preventivas que determinen as autoridades sanitarias. Tendo en conta a incerteza sobre a evolución do brote en España e que día a día estamos ante unha nova situación, tamén convén adaptar a información que trasladamos. Por este motivo, debemos darlle a importancia que merece á prevención de transmisión de virus e medidas de hixiene, reducindo tamén as situacións de alarma que afectan a menores.
Os nenos non son adultos en miniatura, pero teñen unha serie de características
psicolóxicas, evolutivas e emocionais que os adultos deben coñecer, para entendelos e
que tamén nos poden comprender, ofrecéndolles información adecuada e adaptada,
dirixíndose a fontes oficiais e buscando información. verificados por expertos: Ministerio
de Sanidade, Asociacións profesionais sanitarias, Organizacións oficiais, OMS, etc.,
pregúntalles que información saben, posibles dúbidas ou medos relacionados co virus,
así como información errónea que escoitaron ou mal interpretaron e aclaran todas as
dúbidas que poden ter, dun xeito sinxelo, e transmitirlles calma e seguridade.
As recomendacións que nos dan os expertos son: non esperes a que pidan falar con eles, corrixir información errónea ou mal interpretada, ser sinceros sobre o feito de que é un virus perigoso porque se pode difundir facilmente e, polo tanto, debemos protexernos del, informar dos síntomas máis frecuentes: febre, tose e sensación de falta de alento, informar de que a maioría dos casos se recuperan (80%), pero os maiores son os que máis deben coidarse deste virus. Darlle seguridade e confianza informándolles que hai moitos profesionais sanitarios para curar, comprender o virus, reducir os seus riscos e atopar unha vacina.
O máis importante é estar tranquilo e saber xestionar o estrés, supervisar as nosas conversas con outros adultos, os nenos e nenas que nos escoiten e perciban o noso medo, non estar alarmados nin estimulados. Protexer de toda a información que poidan causar molestias e preocupacións porque poden non interpretar ben a información. Teña presente que a información nas redes sociais adoita ser superficial, incompleta ou errónea, impedir que naveguen por internet sos buscando información inadecuada sobre o Covid 19, proporcionen seguridade sobre o estado de saúde dos adultos no seu contorno, como avós, infórmanos de que saben protexerse e coidarse. Se adoitan ver outros familiares con frecuencia e debido ao virus, as visitas diminuíron, promovendo contactos virtuais.
Cando se inicia un illamento preventivo, non só temos que entender a situación social,
é importante entender o que nos está pasando e normalizar tanto as emocións propias
como as das persoas que nos rodean.
“O noso maior problema de comunicación é que non escoitamos para entender, escoitamos para contestar” Neste momento, onde as circunstancias nos obrigan a pasar todo o tempo na casa, é esencial coidar a comunicación para non debilitar a convivencia.
Que debemos practicar?
O cambio repentino da rutina e a necesidade de planificar ou xestionar os tempos pode xerar situacións conflitivas e discusións familiares. Isto é normal porque a persoa afectada terá unha tendencia maior a mostrar o seu enfado.
Como nos organizamos?
Cada fogar é diferente, é necesario aprender a planificar e organizar todos xuntos.
Espazos comúns.
Cando se vai pasar tanto tempo encerrado e aconsellable fixar acordos sobre o uso dos espazos comúns e respectar os horarios e costumes das persoas coas que convives e coas que agora imos pasar moito máis tempo do habitual.
Espazos privados.
Outro consello é asumir a importancia de que cada membro teña un espazo para desconectar. Un espazo que pode servir para cando nos sintamos irritados ou sintamos malestar. Espazo que poida servir de refuxio e os demais membros da familia deberán respectar.
Exercico físico.
É recomendable realizar todos os días algunha serie de actividades lúdicas ou deportivas.
Novas tecnoloxías.
Poden resultar moi útiles nesta corentena para manternos conectados cos nosos seres queridos, o que nos axudará á súa vez a manexar os sentimentos de soidade, sobre todo no caso de persoas que viven soas ou están afastadas da súa rede social. E importante non abusar de tarefas pouco enriquecedoras que nos fagan ter a sensación de perda de tempo, demasiado tempo con aparellos electrónicos, ou enganchados ás redes sociais, cos videoxogos....
Tarefas pendentes.
É positivo pensar que este período de illamento pode servir para acometer actividades que por falta de tempo nunca podemos desfrutar todo o que nos gustaría: ler, estudar, xogar cos cativos e cativas, escoitar música, ver cine en familia, ...
O confinamento na casa durante varios días, provoca problemas de convivencia e malestar psicolóxico.
Recomendacións esencial na convivencia:
Risas.
A risa é contaxiosa cando se goza en grupo, por iso é recomendable seleccionar xogos infantís como espectáculos recomendados para unha tarde lúdica en familia. O sentido do humor eleva os niveis de benestar e enerxía física e mental. A risa produce un efecto liberador no estado de ánimo respecto do estrés e outras tensións que os seres humanos poden experimentar. Os nenos tamén teñen as súas propias dificultades.
Carta de agradecemento.
O sentimento de gratitude conecta a alma co presente e embelece o momento. Non obstante, é importante atopar unha fórmula pedagóxica que faga explícito este sentimento no día a día. Por exemplo, despois de recibir unha visita dun familiar na casa, é posible escribirlles unha carta expresando alegría na súa visita. Nestes días unha visita por videoconferencia.
Cena en familia.
O plan de cear coa familia, darlle protagonismo á conversa, apagar a televisión e o teléfono móbil, é unha boa rutina de psicoloxía positiva para fortalecer os lazos do amor a través do diálogo.
A INFORMACION
O Colexio Oficial de Psicoloxía de Madrid, a través da Sección de Psicoloxía Clínica, Saúde e Psicoterapia, quere transmitir unha serie de directrices dirixidas a pais, profesionais e familias de nenos e nenas.
Estas recomendacións están adaptadas para nenos e nenas de 4 a 10 anos, xa que a idades máis novas a idea é máis abstracta e require unha adaptación máis sinxela. Dende os 10 anos comprenden conceptos máis complexos, sen necesidade de facer adaptacións tan concretas como nesta etapa evolutiva.
Debemos seguir as recomendacións e medidas preventivas que determinen as autoridades sanitarias. Tendo en conta a incerteza sobre a evolución do brote en España e que día a día estamos ante unha nova situación, tamén convén adaptar a información que trasladamos. Por este motivo, debemos darlle a importancia que merece á prevención de transmisión de virus e medidas de hixiene, reducindo tamén as situacións de alarma que afectan a menores.
COMO INFORMAR AS NENAS E AS NENAS?
QUE EXPLICAR SOBRE CORONAVIRUS?
As recomendacións que nos dan os expertos son: non esperes a que pidan falar con eles, corrixir información errónea ou mal interpretada, ser sinceros sobre o feito de que é un virus perigoso porque se pode difundir facilmente e, polo tanto, debemos protexernos del, informar dos síntomas máis frecuentes: febre, tose e sensación de falta de alento, informar de que a maioría dos casos se recuperan (80%), pero os maiores son os que máis deben coidarse deste virus. Darlle seguridade e confianza informándolles que hai moitos profesionais sanitarios para curar, comprender o virus, reducir os seus riscos e atopar unha vacina.
COMO EXPLICAR A NENOS E NENAS?
- Non ignores os seus medos ou dúbidas.
- Usar linguaxe adaptada á idade e coñecementos do neno/a.
- Comprende que se non o explicamos ben recorrerán a argumentos fantasiosos para compensar a falta de información.
- Fale con frecuencia sobre iso, pero sen saturalos con demasiada información. Normalizar falar diso sen que sexa un tema tabú.
- Promover espazos de encontro para a comunicación con eles onde se sintan seguros e tranquilos para expresarse, escoitar e preguntar.
- Evite referirse a persoas moi enfermas ou falecidas
- Sexa honesto e evite longas explicacións, respondendo ás túas preguntas ou medos que poidan ter.
- Transmite que poidan expresar as súas dúbidas e confiar en nós.
- Se non temos todas as respostas, para ser sinceros, quizais poidamos buscar respostas xuntos.
- Usa debuxos ou representacións gráficas sinxelas para explicar como se produce o contaxio (por exemplo, que naceu en China, que lle gusta moito viaxar, e que actualmente, Italia e España son dous países aos que lle gusta moito ...)
RECOMENDACIÓNS PARA OS PAIS
O máis importante é estar tranquilo e saber xestionar o estrés, supervisar as nosas conversas con outros adultos, os nenos e nenas que nos escoiten e perciban o noso medo, non estar alarmados nin estimulados. Protexer de toda a información que poidan causar molestias e preocupacións porque poden non interpretar ben a información. Teña presente que a información nas redes sociais adoita ser superficial, incompleta ou errónea, impedir que naveguen por internet sos buscando información inadecuada sobre o Covid 19, proporcionen seguridade sobre o estado de saúde dos adultos no seu contorno, como avós, infórmanos de que saben protexerse e coidarse. Se adoitan ver outros familiares con frecuencia e debido ao virus, as visitas diminuíron, promovendo contactos virtuais.
A CONVIVENCIA:
ENTENDER O QUE PASAN
XESTIONAR A INFORMACIÓN
- Evita escoitar todo o día noticias sobre o Coronavirus. Non é necesario ter a televisión acesa todo o día.
- Infórmate en fontes oficiais (xa que hai moitas fake news circulando).
- Explícalles aos cativos e as cativas da casa o que está pasando. Infórmaos axeitadamente das novas. Moitas veces teñen información a través das redes e non sempre é a mais fiable.
- Escoita as opinións, inquedanzas e dubidas dos nenos e nenas, e dálle respostas sen alarmalos.
RECORDADE QUE NÓS SOMOS OS MAIORES, TEMOS QUE DARLLES SEGURIDADE E
PROTECCIÓN.
XESTIONAR AS EMOCIÓNS
COIDAR A COMUNICACIÓN
“O noso maior problema de comunicación é que non escoitamos para entender, escoitamos para contestar” Neste momento, onde as circunstancias nos obrigan a pasar todo o tempo na casa, é esencial coidar a comunicación para non debilitar a convivencia.
Que debemos practicar?
- Asertividade
- Empatía
- Escoita Activa
- Non comunicar de maneira agresiva
- Respectar os silencios
ORGANIZAR O NOVO ESCENARIO
O cambio repentino da rutina e a necesidade de planificar ou xestionar os tempos pode xerar situacións conflitivas e discusións familiares. Isto é normal porque a persoa afectada terá unha tendencia maior a mostrar o seu enfado.
Como nos organizamos?
Cada fogar é diferente, é necesario aprender a planificar e organizar todos xuntos.
COIDAR AS RUTINAS E XESTIONAR OS HORARIOS
Planificar cada día as nosas tarefas
A que podemos dedicar as horas do día:
- Establecer horarios para levantarnos.
- Establecer horarios das principais comidas.
- Establecer horarios de aseo persoal.
- Tarefas de clase, actividades escolares.
- Tarefas laborais (no caso de teletraballo).
- Tarefas da casa
XESTIÓN DOS ESPAZOS DA CASA
Espazos comúns.
Cando se vai pasar tanto tempo encerrado e aconsellable fixar acordos sobre o uso dos espazos comúns e respectar os horarios e costumes das persoas coas que convives e coas que agora imos pasar moito máis tempo do habitual.
Espazos privados.
Outro consello é asumir a importancia de que cada membro teña un espazo para desconectar. Un espazo que pode servir para cando nos sintamos irritados ou sintamos malestar. Espazo que poida servir de refuxio e os demais membros da familia deberán respectar.
APROVEITAR O TEMPO DENTRO DA CASA
Exercico físico.
É recomendable realizar todos os días algunha serie de actividades lúdicas ou deportivas.
Novas tecnoloxías.
Poden resultar moi útiles nesta corentena para manternos conectados cos nosos seres queridos, o que nos axudará á súa vez a manexar os sentimentos de soidade, sobre todo no caso de persoas que viven soas ou están afastadas da súa rede social. E importante non abusar de tarefas pouco enriquecedoras que nos fagan ter a sensación de perda de tempo, demasiado tempo con aparellos electrónicos, ou enganchados ás redes sociais, cos videoxogos....
Tarefas pendentes.
É positivo pensar que este período de illamento pode servir para acometer actividades que por falta de tempo nunca podemos desfrutar todo o que nos gustaría: ler, estudar, xogar cos cativos e cativas, escoitar música, ver cine en familia, ...
O confinamento na casa durante varios días, provoca problemas de convivencia e malestar psicolóxico.
Recomendacións esencial na convivencia:
- Ser respectuosos.
- Ser flexibles.
- Aprender a utilizar o sentido do humor .
- Aprender a ser creativos.
DESFRUTAR DO TEMPO EN FAMILIA
Fonte: D.O. CEIP Otero Pedrayo
No hay comentarios:
Publicar un comentario