Fai clic na imaxe
Que é o valor de compañeirismo?
O compañeirismo entre nenos/as enténdese como unha relación amigable, caracterizada por valores como a solidariedade e a cooperación. Neste sentido, promóvese a empatía e o apoio entre os menores para fomentar tamén a inclusión, a igualdade e a tolerancia na infancia.
Ser un bo compañeiro implica aprender a traballar en equipo, ser solidario e mostrar unha conduta social aberta e empática cara aos demais.
Fai clic na imaxe
Como fomentar o compañeirismo na infancia
En primeiro lugar, a través do propio exemplo. Asume a responsabilidade que tes neste labor. Pais, nais, contorna próxima do neno e profesionais da educación son un exemplo para os nenos.
Cada un desde a súa posición pode converterse nun mentor a través do seu propio exemplo de vida. As palabras son moi importantes para transmitir unha mensaxe de compañeirismo. Con todo, ditas palabras deben estar apoiadas polo valor das accións.
O deporte como medio educativo.
Ademais, o deporte é outro dos medios educativos que está cheo de valores. Por medio dun deporte de equipo, o neno descobre a importancia de colaborar por unha meta común. Interioriza o valor da palabra “nós”. Por tanto, ao elixir unha actividade extraescolar, podes fixarche especialmente nas temáticas deportivas.
Participación en proxectos solidarios.
De igual modo, a instrución dos bos valores tamén parte da solidariedade para fomentar unha mellor actitude cara o mundo. A través da colaboración en actividades sociais, o neno observa a realidade máis aló do seu punto de vista individual. Por exemplo, pode axudar a encher caixas de xoguetes para doar a entidades sociais. Estes proxectos solidarios son posibles grazas ao traballo en equipo de moitos voluntarios. É dicir, grazas ao compromiso e o compañeirismo.
Literatura e cinema para compartir valores.
A literatura infantil e o cinema familiar tamén describen historias que conteñen valores. Valores que poden comentarse para explicar aos nenos o ensino de cada historia. O neno tamén pode comentar as súas reflexións sobre o que significa ser compañeiros.
Fai clic na imaxe
Ideas para promover o compañeirismo na aula
Fomentar o compañeirismo na aula pasa por traballar diferentes aspectos como son os seguintes:
Traballar a empatía. Poñerse no lugar dos demais é esencial para comprender como senten e como actúan.
Fomentar o traballo en equipo. É esencial organizar clases mixtas e heteroxéneas, fomentar a interacción entre os nenos e propoñerlles exercicios para asumir diferentes roles e resolver conflitos. A idea tamén é propoñer situacións en que os alumnos teñan que apoiarse e axudarse mutuamente.
Inculcar a solidariedade. Hai que traballar a integración social, o compromiso e a xenerosidade entre compañeiros.
Incentivar os lazos. Isto fai que os alumnos se coñezan máis entre si e que estreiten relacións. Así, os vínculos que se crearán serán máis profundos.
Traballar a tolerancia. Hai que asegurar sempre o respecto na aula e evitar calquera signo de agresión ou conflito entre compañeiros.
Promover a cooperación conseguindo un compromiso individual á vez que colectivo. Iso si, evitando a competitividade entre membros.
Favorece escoita activa. É importante ensinar aos nenos para saber escoitar, isto tamén facilitará unha comunicación de calidade entre eles.
Fai clic na imaxe
Cal é a importancia do compañeirismo?
Os valores son fundamentais como marco de referencia para o obrar correcto. Máis aló de calquera tipo de egoísmo, o ser humano é máis feliz cando comparte a súa vida cos demais. A construción dun mundo mellor comeza pola contorna próxima. É dicir, polo coidado dos detalles na convivencia diaria. O neno contribúe á creación dunha contorna académica positivo e agradable.
Unha contorna no que este ingrediente é clave para previr posibles causas de sufrimento como o acoso escolar. A través desta virtude, o neno establece un vínculo de respecto cos demais. E, tamén, de humildade. É dicir, ofrece axuda aos demais. E noutros momentos recibe este apoio por parte doutros compañeiros.
Os lazos sociais forman parte da receita da felicidade. A amizade, por exemplo, é un tesouro da vida. Un tesouro que comeza a descubrirse na infancia. Pois ben, a amizade tamén nace a partir dos vínculos de colaboración. Non só é importante o nacemento dunha amizade, senón tamén, a súa conservación no tempo.
Por medio desta virtude, o neno acompaña aos seus amigos nas alegrías. Está presente nos momentos de dificultade. Ten empatía cos outros.
Fai clic na imaxe
Que pode facer a familia?
A familia é unha contorna de amor e tamén de educación para o neno. Os pais e seres queridos máis próximos teñen unha responsabilidade na formación desa persoa.
Algunhas ideas que poñer en práctica:
Usar o xogo como método de aprendizaxe.
O xogo é un dos mellores pasatempos de lecer. Un ingrediente sinxelo que forma parte da rutina infantil. A través dos xogos en familia tamén é posible alimentar esta virtude.
Tamén podes propoñer ao neno que escriba unha redacción sobre esta temática. A través da creación destas historias alimenta a súa creatividade e profunda nesta cuestión.
Valorar os actos de compañeirismo.
Reforza positivamente estes actos de colaboración. Por medio da observación e o acompañamento, ti tamén podes poñer maior atención no eloxio daquelas accións que o neno realizou sendo un bo compañeiro. Podes salientar esta mensaxe a través do uso da palabra e as caricias emocionais.
Dar exemplo
Comparte anécdotas co neno baseadas en historias da túa vida. Anécdotas sinxelas nas que poidas explicarlle canto significou para ti a axuda dun compañeiro. Deste xeito, non só afianzas o vínculo afectivo co neno ao mostrarche tal e como es. O coñecemento mutuo é moi positivo para reforzar o afecto. Ademais, tamén lle transmites esta mensaxe de ser un bo compañeiro.
Relación do compañeirismo con outros valores
Esta virtude conecta co exercicio doutros valores. Por exemplo, a amabilidade no trato cara aos demais. O recoñecemento e o respecto á dignidade doutro ser humano. A alegría por experimentar o benestar da axuda desinteresada aos demais.
E, tamén, a humildade de recibir a colaboración por parte dos demais. Ser compañeiro produce a ilusión do encontro co outro. Implica compartir a vida con outros compañeiros de viaxe. Iso significa que o neno pode facer vínculos nesta etapa que perduren para sempre na súa vida ou na súa memoria. O neno descobre que é máis feliz cando colabora cos demais.
Sen dúbida, o compañeirismo é un dos valores máis importantes que o neno pode interiorizar nesta etapa. Ti podes axudarlle a cultivar este valor a través do teu propio exemplo. Por tanto, asume esta responsabilidade ética como protagonista. Este é un valor por medio do que un ser humano mostra a súa mellor versión. E esta aprendizaxe pode comezar na nenez na contorna académica e familiar. En definitiva, estes consellos poden servirche de guía no seu posterior desempeño social e colaborativo.
Fai clic na imaxe
No hay comentarios:
Publicar un comentario